This volume examines the area of second language vocabulary studies from three broad perspectives: description, acquisition and pedagogical context. The book´s fifteen chapters are grouped together to achieve a balance between descriptions of what vocabulary is and how it behaves, how the mind learns new vocabulary and then uses it when it is learned, and pedagogical issues of teaching and testing L2 vocabulary. Some of the specific topics addressed in these three general areas include: - word frequency and vocabulary size, multi-word units, variation between spoken and written language; - models of lexical acquisition, first language influences on second language vocabulary acquisition, vocabulary learning strategies; - vocabulary and the syllabus, trends in teaching and testing vocabulary, lexical reference sources.
Peso: | 0,53 kg |
Número de páginas: | 400 |
Ano de edição: | 1998 |
ISBN 10: | 0521585511 |
ISBN 13: | 9780521585514 |
Altura: | 23 |
Largura: | 15 |
Comprimento: | 2 |
Edição: | 1 |
Faixa etária inicial : | Adultos +21 anos |
Idioma : | Inglês Britânico |
Método de ensino : | Estudo orientado e/ou individual |
Nível de ensino inicial : | Avançado |
Tipo de produto : | Livro |
Assuntos : | Livro Para Professor |
Nós usamos cookies para melhorar a sua experiência no site e, ao continuar navegando, você concorda com essas condições. Acesse o nosso Portal de Privacidade para visualizar nossas Política de Privacidade, Política de Cookies e Termo de Compromisso e Uso do Site.
Avaliações